Słowo Boże na dziś – 29.05.2017

biblia-6-newPowracamy do ostatniej Wieczerzy Pana z ukochanymi przez Niego uczniami. To ostatnie chwile, kiedy Jezus może bezpośrednio i otwarcie porozmawiać z nimi, po tej Wieczerzy już nic nie będzie takie samo. Postaraj się wczuć w atmosferę tego momentu.
Dzisiejsze Słowo pochodzi z Ewangelii wg świętego Jana
J 16, 29-33
Uczniowie rzekli do Jezusa: «Oto teraz mówisz otwarcie i nie opowiadasz żadnej przypowieści. Teraz wiemy, że wszystko wiesz i nie trzeba, aby Cię kto pytał. Dlatego wierzymy, że od Boga wyszedłeś». Odpowiedział im Jezus: «Teraz wierzycie? Oto nadchodzi godzina, a nawet już nadeszła, że się rozproszycie każdy w swoją stronę, a Mnie zostawicie samego. Ale Ja nie jestem sam, bo Ojciec jest ze Mną. To wam powiedziałem, abyście pokój we Mnie mieli. Na świecie doznacie ucisku, ale miejcie odwagę: Jam zwyciężył świat».

Teraz wierzymy… Uczniowie nareszcie doczekali się momentu, kiedy Jezus mówi otwarcie. Ale co przeszkadzało im rozumieć Jego słowa wcześniej? Może ich własne poglądy? Ewangelia Jezusa jest miejscami wręcz tajemnicza. Nierzadko aby ją zrozumieć, musimy najpierw przestawić się na jezusowy sposób rozumowania. Którego sposobu myślenia jest w tobie więcej?

Uczniowie myślą, że zrozumieli wreszcie, o co chodzi w podążaniu za Jezusem. Wszystko nagle wydaje się klarowne, a to znaczy, „w jakiś sposób pewne”. Jezus daje im poznać, że rozumieją zaledwie „coś”. A to jeszcze nie oznacza, że wszystko stanie się pewne i jasne. Zwłaszcza nie oznacza to, że taka osoba będzie wiernie szła za tym, co rozpoznała i zrozumiała. Na czym polega więc pewność?

Wy Mnie zostawicie, ale Ja nie jestem sam… Ojciec jest ze Mną. Jezus daje uczniom to, co może dać im pewność. Relację! Wiedza pomaga, ale to relacja tak naprawdę nas karmi. Co by się nie stało w moim życiu, wiem, że nie jestem sam, On jest ze mną. Jezus zaprasza ciebie do tego, abyś trwał w Nim.

Te ostatnie słowa niech trwają w Tobie, wsłuchuj się w nie, powtarzaj je w raz z rytmem bicia twego serca: Jam zwyciężył świat.

Źródło: Modlitwa w drodze

 

Skomentuj

