Słowo Boże na dziś – 7.12.2016

Biblia-KolbrinMożesz być bardzo zajęty swoimi troskami, sprawami, problemami, które chciałbyś przedstawić Bogu, a On ma jedno słowo – posłuchaj – tzn. wycisz te głosy w twoim wnętrzu, które nie są Nim. Nadmiar słów jest jak ciernie, zagłusza rzeczy ważne.

Dzisiejsze Słowo pochodzi z Ewangelii wg Świętego Mateusza
Mt 11, 28 – 30
Jezus przemówił tymi słowami: «Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście, a Ja was pokrzepię. Weźmijcie moje jarzmo na siebie i uczcie się ode Mnie, bo jestem cichy i pokorny sercem, a znajdziecie ukojenie dla dusz waszych. Albowiem jarzmo moje jest słodkie, a moje brzemię lekkie».

Mądrość Boża skierowana jest do osób, które nie liczą wyłącznie na swoje siły. Znają własne niedostatki, ograniczenia i możliwości. Wiedzą, że z niektórymi zadaniami nie poradzą sobie sami. Potrzebują wsparcia.

Trudno jest odnaleźć subtelne różnice w Piśmie Świętym, zwłaszcza jeśli dopiero raczkuje się w wierze. Dziś usłyszałeś słowo „pokrzepię” oraz drugie bardzo do niego podobne, ale o mocniejszym znaczeniu: „ukojenie”. Tę subtelną różnicę można wytłumaczyć w ten sposób: jeśli przyjdziesz do Chrystusa, znajdziesz lekkie odświeżenie; a jak zaczniesz z Nim współpracować, znajdziesz głębokie pocieszenie.

Uczenie się od Jezusa przynosi skutek.  Pisał o nim Św. Paweł w Liście do Galatów w rozdziale piątym: „Owocem zaś ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność, łagodność, opanowanie”. Owoce ducha są wynikiem wewnętrznych starań i współpracy z łaską.  Po nich można rozpoznać osobę żyjącą i współpracującą z Bogiem.

Porozmawiaj z Jezusem o tym, co cię dzisiaj poruszyło na modlitwie.

 

Skomentuj

